Η Επίδραση της Κουλτούρας στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες: Η Περίπτωση της Ιαπωνίας
Πλήρης Αναφορά της Μελέτης
Αζαρία, Α.Χ. (1998), Η Επίδραση της Κουλτούρας στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες: Η Περίπτωση της Ιαπωνίας, Μεταπτυχιακή Εργασία, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ), Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.
Abstract
Το θέμα της παρούσας μελέτης είναι η επίδραση των πολιτιστικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών στις διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Η ανάλυση χωρίστηκε σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος, εξετάστηκε η έννοια της κουλτούρας και δόθηκαν ορισμένες γενικές έννοιες και χαρακτηριστικά έτσι ώστε να μπορεί ο αναγνώστης να είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται κάποια βασικά ζητήματα γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα.
Στο δεύτερο μέρος, αρχικά έγινε η περιγραφή των στρατηγικών διοίκησης της κουλτούρας. Στη συνέχεια, ακολούθησε η περιγραφή των λειτουργιών των βασικών τμημάτων της επιχείρησης που ασκεί διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες. Τα τμήματα που αναλύθηκαν ήταν τα εξής:
1. Το τμήμα Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων (ΔΑΠ),
2. Το τμήμα Χρηματοοικονομικών,
3. Το τμήμα Διοίκησης Παραγωγής, και
4. Το τμήμα Μάρκετινγκ.
Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της παρούσας μελέτης, εξετάστηκε η περίπτωση της Ιαπωνίας. Στο πρώτο κεφάλαιο του τρίτου μέρους, παρουσιάστηκαν τα γενικά στοιχεία της χώρας, στο δεύτερο, μελετήθηκε η Ιαπωνική κουλτούρα και στο τρίτο εξετάστηκε η επίδρασή της πάνω στις διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Keywords: Culture, International Business, Japan