Δρ. ΑΛΜΠΕΡΤΟΣ ΑΖΑΡΙΑ - Εκπαιδευτής Ενηλίκων
  • Home Page
  • About
  • Σύντομο CV / Short CV
  • Δημοσιεύσεις / Papers
  • Θεματολογία Σεμιναρίων / Seminars
    • Εταιρικοί Συνεργάτες / Corporate Partners
    • Εταιρικοί Πελάτες / Corporate Clients
  • Business, Executive & Life Coaching
    • Τι είναι το Coaching
    • Τα εργαλεία του Coaching
    • Πλεονεκτήματα & προϋποθέσεις του Coaching
    • Όροι διεξαγωγής του Coaching
  • Ανάλυση Προσωπικού Προφίλ
  • Επόμενα Σεμινάρια / Upcoming
  • Συνεντεύξεις με το Δρ. Αζαρία
  • Εντυπώσεις για τον Δρ. Αζαρία
  • Άρθρα / Articles
  • Προτεινόμενα Βιβλία / Books to Read
    • Φιλοσοφίας
    • Αυτοβελτίωσης
    • Γλώσσας Σώματος
    • Image Making
    • Μυθιστορήματα
  • Προτεινόμενα Βίντεο / Videos to See
  • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
  • ΔΙ.ΠΑ.Ε. - Παράρτημα Σερρών
  • Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία / Contact

Determinants of Successful Internet Use for Exporting Purposes


Πλήρης Αναφορά του Άρθρου
Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A.C. (2006), “Determinants of Successful Internet Use for Exporting Purposes”, 32nd EIBA (European International Business Academy) Annual Conference on “Regional and National Drivers of Business Location and Competitiveness”, Fribourg, Switzerland, 07-09 December.


Abstract
Despite the very short life and history of the Internet, it was only fifteen years ago when Tim Berners-Lee invented and released the World Wide Web (WWW) in CERN, a large number of opportunities and pitfalls lies in its commercial use. One great opportunity that Internet has created is the possibility for exporters to serve international markets via WWW. Even though, there is a growing volume of research studies on the role of the Internet in international marketing, little space has been devoted on the subject of Internet use for exporting purposes. The aim of this paper is to review and assess the existing relevant literature in order to: a) identify the factors that influence success in using the Internet and WWW to export, and b) create a theoretical framework for the creation, implementation and evaluation of a model describing the determinants of successful Internet use for exporting purposes.


Keywords: E-Commerce, Internet, International Marketing, Exports
Κατεβάστε το πλήρες άρθρο σε PDF
Powered by Create your own unique website with customizable templates.