Δρ. ΑΛΜΠΕΡΤΟΣ ΑΖΑΡΙΑ - Εκπαιδευτής Ενηλίκων
  • Home Page
  • About
  • Σύντομο CV / Short CV
  • Δημοσιεύσεις / Papers
  • Θεματολογία Σεμιναρίων / Seminars
    • Εταιρικοί Συνεργάτες / Corporate Partners
    • Εταιρικοί Πελάτες / Corporate Clients
  • Business, Executive & Life Coaching
    • Τι είναι το Coaching
    • Τα εργαλεία του Coaching
    • Πλεονεκτήματα & προϋποθέσεις του Coaching
    • Όροι διεξαγωγής του Coaching
  • Ανάλυση Προσωπικού Προφίλ
  • Επόμενα Σεμινάρια / Upcoming
  • Συνεντεύξεις με το Δρ. Αζαρία
  • Εντυπώσεις για τον Δρ. Αζαρία
  • Άρθρα / Articles
  • Προτεινόμενα Βιβλία / Books to Read
    • Φιλοσοφίας
    • Αυτοβελτίωσης
    • Γλώσσας Σώματος
    • Image Making
    • Μυθιστορήματα
  • Προτεινόμενα Βίντεο / Videos to See
  • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
  • ΔΙ.ΠΑ.Ε. - Παράρτημα Σερρών
  • Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία / Contact

The Effect of Specific Intra-Firm Characteristics Regarding Internet Use on Export Profitability: The Case of Greece


Πλήρης Αναφορά του Άρθρου
Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A.C. (2009), “The Effect of Specific Intra-firm Characteristics Regarding Internet Use on Export Profitability: The Case of Greece”, 2nd Biannual International Conference on Services Marketing “Orchestrating the Service Experience: Music to the Ears of our Customers”, Hellexpo, Thessaloniki, Greece, 04-06 November.


Abstract
In their effort to compete more efficiently with other companies, as well as larger counterparts, in the international business arena, SMEs can use the Internet as a tool for the enhancement of their exporting activities. The aim of this study is to reveal the influence of five specific intra-firm characteristics regarding successful Internet use on export profitability of Greek SMEs. Data were gathered via a self-administered e-mail survey of 312 Greek SMEs identified as having a corporate website. The findings indicate that the level of investment on Internet technologies within the firm along with the level of firm’s management enthusiasm in promoting Internet use, have a significant positive impact on export revenues of Greek SMEs.


Keywords: E-Commerce, Internet, Exports, International Marketing, SMEs, Greece
Κατεβάστε το πλήρες άρθρο σε PDF
Powered by Create your own unique website with customizable templates.