Δρ. ΑΛΜΠΕΡΤΟΣ ΑΖΑΡΙΑ - Εκπαιδευτής Ενηλίκων
  • Home Page
  • About
  • Σύντομο CV / Short CV
  • Δημοσιεύσεις / Papers
  • Θεματολογία Σεμιναρίων / Seminars
    • Εταιρικοί Συνεργάτες / Corporate Partners
    • Εταιρικοί Πελάτες / Corporate Clients
  • Business, Executive & Life Coaching
    • Τι είναι το Coaching
    • Τα εργαλεία του Coaching
    • Πλεονεκτήματα & προϋποθέσεις του Coaching
    • Όροι διεξαγωγής του Coaching
  • Ανάλυση Προσωπικού Προφίλ
  • Επόμενα Σεμινάρια / Upcoming
  • Συνεντεύξεις με το Δρ. Αζαρία
  • Εντυπώσεις για τον Δρ. Αζαρία
  • Άρθρα / Articles
  • Προτεινόμενα Βιβλία / Books to Read
    • Φιλοσοφίας
    • Αυτοβελτίωσης
    • Γλώσσας Σώματος
    • Image Making
    • Μυθιστορήματα
  • Προτεινόμενα Βίντεο / Videos to See
  • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
  • ΔΙ.ΠΑ.Ε. - Παράρτημα Σερρών
  • Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία / Contact

What do Greek Users Buy Online during the Period of the Financial Crisis and is it Food among them?


Πλήρης Αναφορά του Άρθρου
Ventouris, G.A and Azaria, A.C. (2014), “
What do Greek Users Buy Online during the Period of the Financial Crisis and is it Food among them?”, 9th Annual MIBES International Conference on “Food and Hospitality: Revisiting the Basic Business Model”, Thessaloniki, Greece, May 30th - June 1st, pp. 242-252. 
(CD ISBN: 978-960-93-6161-3)


Abstract
The present research attempts to identify the impact of the financial crisis on online shopping in Greece, while identifying the percentage of Greeks purchasing food online, as well as their characteristics and preferences. In that sense, it acts merely as a starting point for related academic research in the Greek online market. Results show a negative impact of the financial crisis in the disposable income towards online purchases and rather low levels of online food purchases.


Keywords: Financial Crisis, Online Shopping, Online Food Shopping, Greece

Κατεβάστε το πλήρες άρθρο σε PDF
Powered by Create your own unique website with customizable templates.