Εφαρμογή της Βιωματικής Εκπαίδευσης σε Ενδο-επιχειρησιακά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ενηλίκων στους Κλάδους του Μάρκετινγκ, των Πωλήσεων και της Επικοινωνίας
Πλήρης Αναφορά του Άρθρου
Αζαρία, Χ.Α. και Βαλκάνος, Ε. (2015), “Εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδο-επιχειρησιακά εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και της επικοινωνίας”, 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δια Βίου Μάθησης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 27-28 Ιουνίου.
Abstract
Οι βασικοί σκοποί της παρούσας μελέτης είναι: α) η αναγνώριση, μέσω της διεθνούς και ελληνικής επιστημονικής βιβλιογραφίας-αρθρογραφίας, των πιθανών παραγόντων-προϋποθέσεων που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, β) ο καθορισμός των 5 πιο σημαντικών (εκ των παραπάνω) παραγόντων-προϋποθέσεων για την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, και γ) η παρουσίαση μίας σειράς ουσιαστικών διοικητικών-εκπαιδευτικών προτάσεων απευθυνόμενες κυρίως προς τους επιχειρηματίες, τους εκπαιδευόμενους και τα στελέχη των αντίστοιχων φορέων της πολιτείας.
Η ανασκόπηση της διεθνούς και ελληνικής επιστημονικής βιβλιογραφίας-αρθρογραφίας αποκάλυψε την ύπαρξη 26 πιθανών παραγόντων-προϋποθέσεων επιτυχούς έκβασης ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Για την ικανοποίηση του δεύτερου βασικού σκοπού της μελέτης, διεξήχθη ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 14 ατόμων, τα οποία εργάζονται σε έναν από τους κλάδους του: α) Μάρκετινγκ, β) των Πωλήσεων, ή γ) της Εξυπηρέτησης Πελατών, σε εταιρία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο να είχε έστω και μία βιωματική δραστηριότητα/άσκηση. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι 5 πιο σημαντικοί παράγοντες είναι οι εξής:
α) “Ενεργή και διαδραστική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων”,
β) “Ενημερωμένος και ιδιαίτερα προετοιμασμένος εκπαιδευτής”,
γ) “Λειτουργία του εκπαιδευτή ως καθοδηγητή/διευκολυντή της μάθησης”,
δ) “Ανατροφοδότηση και αναστοχασμός επάνω στο μαθησιακό αποτέλεσμα των βιωματικών δραστηριοτήτων και μελλοντική εφαρμογή των γνώσεων”, και
ε) “Σύνδεση του περιεχομένου της βιωματικής εκπαίδευσης με την επιχειρηματική πραγματικότητα και την αληθινή ζωή”.
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Βιωματική Εκπαίδευση, Ενδο-εταιρική Εκπαίδευση
Πλήρης Αναφορά του Άρθρου
Αζαρία, Χ.Α. και Βαλκάνος, Ε. (2015), “Εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδο-επιχειρησιακά εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και της επικοινωνίας”, 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δια Βίου Μάθησης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 27-28 Ιουνίου.
Abstract
Οι βασικοί σκοποί της παρούσας μελέτης είναι: α) η αναγνώριση, μέσω της διεθνούς και ελληνικής επιστημονικής βιβλιογραφίας-αρθρογραφίας, των πιθανών παραγόντων-προϋποθέσεων που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, β) ο καθορισμός των 5 πιο σημαντικών (εκ των παραπάνω) παραγόντων-προϋποθέσεων για την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, και γ) η παρουσίαση μίας σειράς ουσιαστικών διοικητικών-εκπαιδευτικών προτάσεων απευθυνόμενες κυρίως προς τους επιχειρηματίες, τους εκπαιδευόμενους και τα στελέχη των αντίστοιχων φορέων της πολιτείας.
Η ανασκόπηση της διεθνούς και ελληνικής επιστημονικής βιβλιογραφίας-αρθρογραφίας αποκάλυψε την ύπαρξη 26 πιθανών παραγόντων-προϋποθέσεων επιτυχούς έκβασης ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Για την ικανοποίηση του δεύτερου βασικού σκοπού της μελέτης, διεξήχθη ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 14 ατόμων, τα οποία εργάζονται σε έναν από τους κλάδους του: α) Μάρκετινγκ, β) των Πωλήσεων, ή γ) της Εξυπηρέτησης Πελατών, σε εταιρία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο να είχε έστω και μία βιωματική δραστηριότητα/άσκηση. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι 5 πιο σημαντικοί παράγοντες είναι οι εξής:
α) “Ενεργή και διαδραστική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων”,
β) “Ενημερωμένος και ιδιαίτερα προετοιμασμένος εκπαιδευτής”,
γ) “Λειτουργία του εκπαιδευτή ως καθοδηγητή/διευκολυντή της μάθησης”,
δ) “Ανατροφοδότηση και αναστοχασμός επάνω στο μαθησιακό αποτέλεσμα των βιωματικών δραστηριοτήτων και μελλοντική εφαρμογή των γνώσεων”, και
ε) “Σύνδεση του περιεχομένου της βιωματικής εκπαίδευσης με την επιχειρηματική πραγματικότητα και την αληθινή ζωή”.
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Βιωματική Εκπαίδευση, Ενδο-εταιρική Εκπαίδευση