Δρ. ΑΛΜΠΕΡΤΟΣ ΑΖΑΡΙΑ - Εκπαιδευτής Ενηλίκων
  • Home Page
  • About
  • Σύντομο CV / Short CV
  • Δημοσιεύσεις / Papers
  • Θεματολογία Σεμιναρίων / Seminars
    • Εταιρικοί Συνεργάτες / Corporate Partners
    • Εταιρικοί Πελάτες / Corporate Clients
  • Business, Executive & Life Coaching
    • Τι είναι το Coaching
    • Τα εργαλεία του Coaching
    • Πλεονεκτήματα & προϋποθέσεις του Coaching
    • Όροι διεξαγωγής του Coaching
  • Ανάλυση Προσωπικού Προφίλ
  • Επόμενα Σεμινάρια / Upcoming
  • Συνεντεύξεις με το Δρ. Αζαρία
  • Εντυπώσεις για τον Δρ. Αζαρία
  • Άρθρα / Articles
  • Προτεινόμενα Βιβλία / Books to Read
    • Φιλοσοφίας
    • Αυτοβελτίωσης
    • Γλώσσας Σώματος
    • Image Making
    • Μυθιστορήματα
  • Προτεινόμενα Βίντεο / Videos to See
  • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
  • ΔΙ.ΠΑ.Ε. - Παράρτημα Σερρών
  • Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία / Contact

Διερεύνηση των Προϋποθέσεων που Επηρεάζουν την Αποτελεσματική Εφαρμογή της Βιωματικής Εκπαίδευσης σε Ενδο-Επιχειρησιακά Προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων στους Κλάδους του Μάρκετινγκ και των Πωλήσεων


Πλήρης Αναφορά της Μελέτης
Αζαρία, Α.Χ. (2013), Διερεύνηση των Προϋποθέσεων που Επηρεάζουν την Αποτελεσματική Εφαρμογή της Βιωματικής Εκπαίδευσης σε Ενδο-Επιχειρησιακά Προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων στους Κλάδους του Μάρκετινγκ και των Πωλήσεων, Μεταπτυχιακή Εργασία, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση Ενηλίκων και στη Δια Βίου Μάθηση, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα.


Abstract
Ο βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αναγνώριση και ο καθορισμός των παραγόντων-προϋποθέσεων που επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή της βιωματικής εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και των πωλήσεων. 

Στα πλαίσια της συγκεκριμένης μελέτης, οριοθετήθηκαν 2 κύρια ερευνητικά ερωτήματα από τα οποία προέκυψαν 3 επιμέρους βασικοί στόχοι. Για την ικανοποίηση τους, διεξήχθη ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 14 ατόμων, οι οποίοι εργάζονται σε έναν από τους κλάδους του Μάρκετινγκ, των Πωλήσεων ή της Εξυπηρέτησης Πελατών, σε εταιρία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο να είχε έστω και μία βιωματική δραστηριότητα/άσκηση.

Η ανασκόπηση της διεθνούς και ελληνικής επιστημονικής βιβλιογραφίας-αρθρογραφίας αποκάλυψε την ύπαρξη, αρχικά 26, και στη συνέχεια, ύστερα από μερικές νοηματικές ομαδοποιήσεις, 20 παραγόντων-προϋποθέσεων επιτυχούς έκβασης ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων. 

Στη συνέχεια, ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα να υποδείξουν εκείνους τους παράγοντες-προϋποθέσεις που, σύμφωνα με τη δική τους εμπειρία, επηρεάζουν την επιτυχή έκβαση ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης. Τα ποιοτικά αποτελέσματα της απάντησης των συμμετεχόντων συγκρίθηκαν με τους 20 παράγοντες-προϋποθέσεις που είχαν ανακύψει από τη βιβλιογραφία και προέκυψαν 11 νέοι παράγοντες: α) “Μεταδοτικός εκπαιδευτής”, β) “Εκπαιδευτής που παρακινεί το κοινό του”, γ) “Το αντικείμενο/θέμα της εκπαίδευσης”, δ) “Τα μέσα που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση”, ε) “Η ομοιογένεια των εκπαιδευομένων”, στ) “Η χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης”, ζ) “Ο αριθμός των εκπαιδευομένων”, η) “Η χρονική στιγμή της εκπαίδευσης”, θ) “Το επίπεδο συνεργασίας στην εκπαίδευση”, ι) “Οι εκπαιδευόμενοι να μην παίρνουν πρωτοβουλίες”, και κ) “Η εμπιστευτικότητα μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων”.

Τέλος, ρωτήθηκαν οι συμμετέχοντες να υποδείξουν τους 5 πιο σημαντικούς παράγοντες-προϋποθέσεις (από τους 20 παράγοντες που προέκυψαν από τη βιβλιογραφία) που, σύμφωνα με τη δική τους εμπειρία, επηρεάζουν την επιτυχία ενός προγράμματος βιωματικής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι 5 πιο σημαντικοί παράγοντες είναι οι εξής: α) “Ενεργή και διαδραστική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων”, β) “Ενημερωμένος και ιδιαίτερα προετοιμασμένος εκπαιδευτής”, γ) “Λειτουργία του εκπαιδευτή ως καθοδηγητή/διευκολυντή της μάθησης”, δ) “Ανατροφοδότηση και αναστοχασμός επάνω στο μαθησιακό αποτέλεσμα των βιωματικών δραστηριοτήτων και μελλοντική εφαρμογή των γνώσεων”, και ε) “Σύνδεση του περιεχομένου της βιωματικής εκπαίδευσης με την επιχειρηματική πραγματικότητα και την αληθινή ζωή”.

Keywords: Adult Education, Corporate Training, Experiential Education, Experiential Learning, Greece
Κατεβάστε τα Περιεχόμενα της Μελέτης σε PDF
Powered by Create your own unique website with customizable templates.