Δρ. ΑΛΜΠΕΡΤΟΣ ΑΖΑΡΙΑ - Εκπαιδευτής Ενηλίκων
  • Home Page
  • About
  • Σύντομο CV / Short CV
  • Δημοσιεύσεις / Papers
  • Θεματολογία Σεμιναρίων / Seminars
    • Εταιρικοί Συνεργάτες / Corporate Partners
    • Εταιρικοί Πελάτες / Corporate Clients
  • Business, Executive & Life Coaching
    • Τι είναι το Coaching
    • Τα εργαλεία του Coaching
    • Πλεονεκτήματα & προϋποθέσεις του Coaching
    • Όροι διεξαγωγής του Coaching
  • Ανάλυση Προσωπικού Προφίλ
  • Επόμενα Σεμινάρια / Upcoming
  • Συνεντεύξεις με το Δρ. Αζαρία
  • Εντυπώσεις για τον Δρ. Αζαρία
  • Άρθρα / Articles
  • Προτεινόμενα Βιβλία / Books to Read
    • Φιλοσοφίας
    • Αυτοβελτίωσης
    • Γλώσσας Σώματος
    • Image Making
    • Μυθιστορήματα
  • Προτεινόμενα Βίντεο / Videos to See
  • ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
  • ΔΙ.ΠΑ.Ε. - Παράρτημα Σερρών
  • Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία / Contact

Το Χαμόγελο Αυξάνει τις Πωλήσεις και Ζεσταίνει τις Σχέσεις..! 

9/10/2013

12 Comments

 
Από τον Δρ. Αζαρία
Picture
Μια παλιά Κινέζικη παροιμία αναφέρει: “Ο άνθρωπος που δεν μπορεί να χαμογελάσει, δεν μπορεί να ανοίξει μαγαζί”… Πέρα από αληθινή, η συγκεκριμένη παροιμία αποκαλύπτει και μία πικρή αλήθεια του κόσμου μας. Ποιος θα ήθελε να αγοράσει από κάποιον που είναι αγενής και χάνει τη ψυχραιμία του εύκολα; Είναι πολύ πιθανό, ότι οι αρκετοί από εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, θα σκέφτεστε πως η περιγραφή του αγενούς και ευέξαπτου πωλητή, συμβούλου, ιδιοκτήτη, ασφαλιστή, γιατρού, οδηγού, δικηγόρου, κ.ο.κ., δεν σας αφορά. Για να σιγουρευτείτε ρωτήστε μερικούς πελάτες ή συνεργάτες σας…

Ο Andrew Carnegie, ένας από τους πέντε πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου τα τελευταία 200 χρόνια, γνώριζε πολύ καλά τον ανεκτίμητο ρόλο που παίζει το χαμόγελο στην επαγγελματική επιτυχία. Γι’ αυτό, ξεκίνησε ένα κυνήγι με στόχο την εύρεση του ανθρώπου εκείνου που θα είχε τη δυνατότητα να κουνήσει ακόμα και ένα βουνό με το χαμόγελό του. Έτσι, ανακάλυψε τον Charles Schwab ο οποίος κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα στελέχη μάρκετινγκ που ανέδειξαν οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Όλοι οι γκουρού του επιχειρηματικού εκείνης της εποχής συμφώνησαν, ότι ο Andrew κατάφερε να αποκτήσει την ανεκτίμητη περιουσία του χάρη σε δύο σημαντικά χαρακτηριστικά του Charles Schwab, το χαμόγελο και την πολύ ευγενική πειθώ του. Φυσικά, και ο ίδιος ο Charles Schwab κατάφερε να γίνει ένας πολύ επιτυχημένος δισεκατομμυριούχος…


Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, έχουν καταδείξει τη σπουδαιότητά του. Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα πολύ γνωστά και κοινώς αποδεκτά αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών όπως επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, αύξηση της αισιοδοξίας, δημιουργία καλύτερης διάθεσης, συνεισφορά στην υπερπήδηση προσωπικών προβληματικών και δύσκολων καταστάσεων, κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Picture
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.
Picture
Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας η οικονομική κρίση, οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. 
Picture
Ένας επιχειρηματίας ο οποίος κατέχει ένα καλό προϊόν και ένα υπέροχο και πλατύ χαμόγελο, αποτελεί έναν από τους δυσκολότερους ανταγωνιστές για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Το χαμόγελο είναι το πιο αποτελεσματικό επιχειρηματικό εργαλείο, αφού μπορούμε να πουλήσουμε σχεδόν τα πάντα με τη βοήθειά του. Πολλοί επιχειρηματίες σε εκπαιδευτικά σεμινάρια με ρωτούν την εξής ερώτηση: «Πως μπορούμε να χαμογελάμε με τέτοια κρίση γύρω μας και όταν μέσα μας αισθανόμαστε άσχημα;». Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη. Όλοι ξεχνάμε, ότι ένα χαμόγελο, ακόμα και όταν χαμογελάμε με πολύ δυσκολία, έχει αφενός τη δύναμη να απαλύνει την άσχημη διάθεσή μας, και αφετέρου μπορεί να ενεργοποίηση την πνευματική μας διαύγεια έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε πιο ομαλά στις καθημερινές επιχειρηματικές προκλήσεις.

Ας προσπαθήσουμε να χαμογελάμε πιο συχνά. Εάν δεν μπορούμε να χαμογελάμε μέσα από την καρδιά μας, τότε ας προσπαθήσουμε να χαμογελάμε λίγο. Ας ζήσουμε, ας ερωτευθούμε, ας δουλέψουμε, ας προσπαθήσουμε χαμογελώντας. Σύντομα, το χαμόγελο θα μας γίνει συνήθεια. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή καλύτερα «Χαμογελάστε, κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…

12 Comments
ΣΑΒΒΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
9/10/2013 03:45:06 pm

ΑΠΛΕΣ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.......

Reply
Dr. Azaria
9/10/2013 04:18:55 pm

Αλήθειες που μπορούν να μας αλλάξουν τη ζωή προς το καλύτερο...

Reply
Γιωργος Μπρακοπουλος
10/10/2013 03:56:40 pm

Συγχαρητηρια για το εκπληκτικο σου αρθρο! Σ´ευχαριστουμε!

Reply
Dr. Azaria
11/10/2013 05:41:30 am

Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο! Χαίρομαι που σου άρεσε γιατί εσύ το κάνεις πράξη καθημερινά με το μεγάλο και συνεχές σου χαμόγελο!

Reply
Lydia
11/10/2013 02:36:08 am

Συγχαρητήρια για το άρθρο!
Aπό μια αιώνια αισιόδοξη που χαμογελάει συνεχώς
συνειδητά και ασυνείδητα.. :)

Reply
Dr. Azaria
11/10/2013 05:43:11 am

Σε ευχαριστώ πολύ Lydia! Σου εύχομαι να συνεχίσεις μέχρι τα βαθιά σου γεράματα να χαμογελάς και να κοιτάς τη ζωή γεμάτη αισιοδοξία... Αυτό είναι ένα μεγάλο μυστικό μακροζωίας και καλής ζωής!

Reply
Θοδωρης
13/10/2013 03:17:44 am

Εκπληκτικός για ακομη μια φορα!Συγχαρητήρια!

Reply
Dr. Azaria
13/10/2013 12:47:38 pm

Σε ευχαριστώ πολύ Θόδωρε! Να είσαι πάντα καλά! Μου δίνεις πολύ κουράγιο...

Reply
Βασίλης
21/10/2013 05:37:46 pm

πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας. συνεχίστε το έργο σας.

Reply
Dr. Azaria
22/10/2013 05:40:35 am

Σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σας, το οποίο μου δίνει δύναμη να συνεχίσω...

Reply
Βασίλης
22/10/2013 04:17:14 pm

είμαι φοιτητής στο ΤΕΙ Σερρών και έχω ακούσει τα καλύτερα για το μάθημα που κάνετε, και περιμένω να διαλέξω το μάθημα σας.

Dr. Azaria
22/10/2013 04:56:10 pm

Σας ευχαριστώ και πάλι για τα καλά σας λόγια και εύχομαι να σας δω σε κάποιο μάθημα...

Reply

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    Χώρος Έκφρασης

    Στο συγκεκριμένο blog θα βρείτε διάφορα άρθρα του Δρ. Αζαρία, καθώς και άλλων αξιόλογων ανθρώπων, πάνω σε διάφορα θέματα γύρω από την αυτοβελτίωση, την επικοινωνία, την εκπαίδευση, τις επιχειρήσεις αλλά και της γενικότερης επικαιρότητας.

    Αρχείο Άρθρων

    July 2020
    April 2020
    March 2020
    November 2013
    October 2013
    July 2013
    May 2013
    April 2013

    Κατηγορίες

    All
    Γλώσσα Σώματος
    Δεξιότητες Παρουσίασης
    Διαδίκτυο
    Διαχείριση Αλλαγής
    Επικοινωνία

    RSS Feed

Powered by Create your own unique website with customizable templates.