0 Comments
Από τον Δρ. Αζαρία
Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων προστασίας και τη σύσταση της Ελληνικής κυβέρνησης να μείνουν οι πολίτες της χώρας απομονωμένοι στα σπίτια τους, αυξήθηκε ραγδαία η χρήση του διαδικτύου, τόσο ως μέσο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας των ανθρώπων μεταξύ τους όσο και ως μέσο διεξαγωγής καθημερινών επιχειρηματικών, συναλλακτικών, εκπαιδευτικών και άλλων πρακτικών. Όσο περισσότερο προχωράει και εξελίσσεται το συγκεκριμένο φαινόμενο, αντιστοίχως αυξάνονται και οι ανάγκες χρήσης των τηλεπικοινωνιακών υποδομών ολόκληρης της χώρας τεστάροντας τα τεχνολογικά όρια βάση των οποίων έχει δομηθεί και διαμορφωθεί. Η απότομη άνοδος του αριθμού των χρηστών του διαδικτύου καθώς και των δεδομένων που μεταδίδονται (streaming, video conferencing, downloading, uploading, κ.α.) στα διάφορα ψηφιακά δίκτυα, έχει οδηγήσει τους αρμόδιους στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να προβούν στην έκδοση των παρακάτω 10 οδηγιών-μέτρων χρήσης του διαδικτύου καθόλη τη διάρκεια ισχύς του φαινομένου του κορονοϊού:
Πηγή: Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (https://mindigital.gr) Από τον Δρ. Αζαρία Η έννοια της αλλαγής έχει απασχολήσει τον άνθρωπο από τότε που έκανε την εμφάνισή του σ’ αυτόν τον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ακόμα και μετά την πάροδο πολλών χιλιάδων χρόνων η αλλαγή συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο της ανθρώπινης πραγματικότητας, τόσο καυτή και τόσο επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε. Πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι την αλλαγή; Δοκιμάστε να κάνετε ένα απλό τεστ. Ζητήστε από τους φίλους σας και συνεργάτες να σας πουν πως αντιλαμβάνονται την έννοια της αλλαγής και θα διαπιστώσετε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αρνητική στάση και αρνητικές αντιλήψεις. Επίσης, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες, όπου στο μυαλό των ερωτηθέντων η αλλαγή είναι ταυτόσημη με το φόβο, τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το άγχος, την απειλή, το μπέρδεμα και την άρνηση. Που συναντούμε την αλλαγή; Δυστυχώς ή ευτυχώς, η αλλαγή απαντάται σε όλες ανεξαιρέτως τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής, π.χ. στο σπίτι, στη δουλειά, στις σχέσεις, στους φίλους, στην οικονομία, στην πολιτική, στην κοινωνία, στις τέχνες, στην επικοινωνία, στην επιστήμη και φυσικά στην τεχνολογία. Σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, εκπαιδεύω στελέχη σε επιχειρήσεις για το πώς να διαχειριστούν την αλλαγή σε επιχειρησιακό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Το γεγονός αυτό, αποκαλύπτει ότι στην πράξη η αλλαγή αφενός αποτελεί πολύ συχνή πρακτική και αφετέρου ότι υπάρχει έντονη ανάγκη εκπαίδευσης των στελεχών στους τρόπους διαχείρισής της. Η επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν μέσα στο σκληρά ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, έρχονται αντιμέτωπες με μια σειρά αλλαγών. Μερικά από τα πιο συχνά και χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρησιακών και οργανωσιακών αλλαγών είναι τα παρακάτω, αλλαγή επωνυμίας, αλλαγή λογότυπου, αλλαγή διοίκησης ή/και ανώτατων στελεχών, αλλαγή προσωπικού, αλλαγή στρατηγικής, αλλαγή πολιτικών, αλλαγή προϊόντος, αλλαγή τοποθεσίας, αλλαγή γραφείων, αλλαγή τεχνολογίας, αλλαγή γραμμής παραγωγής, επέκταση δραστηριοτήτων, διεύρυνση προϊοντικής γκάμας, συγχώνευση ή εξαγορά από άλλη εταιρία, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, αλλαγή διαφημιστικής εκστρατείας, κ.α. Προκειμένου να ανταπεξέλθουν επιτυχώς στις παραπάνω αλλαγές, οι επιχειρήσεις καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τη διαχείριση αλλαγής. Τι καλείται διαχείριση αλλαγής (change management); Η Διαχείριση της Αλλαγής, αποτελεί μία συστηματική προσέγγιση αντιμετώπισης της αλλαγής, η οποία περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την αναγνώριση, τον έλεγχο και τη σταθεροποίηση των διαδικασιών της αλλαγής, τόσο από τη σκοπιά της επιχείρησης όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Ποια είναι η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων σε μια οποιαδήποτε επερχόμενη αλλαγή; Ύστερα από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε παγκόσμια βάση, έχει αποδειχθεί ότι η πρώτη, και πιο συνηθισμένη, αντίδραση των εργαζομένων στην ανακοίνωση μιας επερχόμενης αλλαγής είναι το σοκ. Μετά το σοκ, ανακαλύφθηκε ότι ακολουθούν δύο πολύ πιθανά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, το αρχικό σοκ δίνει τη θέση του στο φόβο και στη συνέχεια στην ανάπτυξη αρνητικής στάσης απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Στο δεύτερο σενάριο, μετά το σοκ εμφανίζεται ένα αίσθημα απειλής το οποίο σχετίζεται άμεσα με το αν θα συνεχίσει ο εργαζόμενος να κατέχει την ίδια θέση μέσα στην εταιρία του μετά το πέρας των διαδικασιών της αλλαγής. Η ύπαρξη απειλής στον εσωτερικό κόσμο του εργαζόμενου οδηγεί στη δημιουργία συναισθημάτων όπως η σύγχυση, η ενοχή και η απογοήτευση, τα οποία με τη σειρά τους οδηγούν στη δημιουργία εχθρικής συμπεριφοράς του εργαζόμενου απέναντι στην επερχόμενη αλλαγή. Η τελική συμπεριφορά και στα δύο σενάρια, άρνηση και εχθρότητα, αποτελεί πηγή πολλών προβλημάτων και οδηγεί τις επιχειρήσεις σε αποτυχημένες πρακτικές και αποτελέσματα. Αντιθέτως, αυτό που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να μετατρέψουν το αρχικό σοκ σε ενεργητική συμμετοχή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους, εκ των οποίων οι κυριότεροι είναι η συνεργασία με τους εργαζόμενους, η επεξήγηση σε αυτούς και η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας της αλλαγής για το καλό της επιχείρησης, η δημιουργία οράματος, η εξασφάλιση της θέσης τους στην εταιρία και η εκπαίδευσή τους. Η ενεργητική συμμετοχή των εμπλεκομένων στις διαδικασίες της αλλαγής, θα τους ενεργοποιήσει θετικά και θα τους δώσει την απαραίτητη ώθηση και τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζονται για να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που θα εμφανιστούν μπροστά τους. Έτσι, αντί για αρνητική ή εχθρική συμπεριφορά, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι η υιοθέτηση της αλλαγής και η ομαλή ανάπτυξη και εξέλιξη της επιχείρησης. Η αλλαγή σχετίζεται άμεσα με τις αντιλήψεις και τις πεποιθήσεις μας γύρω από τη ζωή στο σύνολό της. Οι άνθρωποι που δεν έχουν υλοποιήσει συστηματική και ενεργή ενδοσκόπηση, και άρα δεν έχουν αντιμετωπίσει “κατάματα” τους φόβους, τις ανασφάλειες και τις σκοτεινές τους πλευρές, βλέπουν την αλλαγή ως απειλή. Οι ίδιοι οι φόβοι και οι ανασφάλειές τους, δημιουργούν αθόρυβα και ύπουλα το υπόβαθρο για την αντίληψη της αλλαγής ως κάτι τρομακτικό, ως κάτι άγνωστο το οποίο κρύβει κινδύνους και παγίδες.
Αντιθέτως, οι άνθρωποι που έχουν δουλέψει συστηματικά με τις άυλες πλευρές τους, δηλαδή με το μυαλό και την ψυχή τους, και έχουν προχωρήσει στην επίλυση των εσωτερικών τους συγκρούσεων, είναι σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένοι από φοβίες και ψυχικά άγχη. Αυτή η εσωτερική μεταμόρφωση-ανέλιξη σε υψηλότερα πνευματικά επίπεδα τους καθιστά εσωτερικά ήρεμους και θετικούς απέναντι σε οποιαδήποτε αλλαγή αφού έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο εαυτό τους αλλά και στην ίδια τη ζωή. Τελικό Συμπέρασμα: Η αλλαγή από μόνη της δεν είναι ούτε θετική ούτε αρνητική, όπως είναι άλλωστε και όλα τα πράγματα στη ζωή. Αυτό που της προσδίδει θετικό ή αρνητικό πρόσημο, και αυτό που τελικά οδηγεί σε θετικά ή σε αρνητικά αποτελέσματα, είναι η δική μας θεώρηση και διαχείριση των πραγμάτων… Από τον Δρ. Αζαρία Μια παλιά Κινέζικη παροιμία αναφέρει: “Ο άνθρωπος που δεν μπορεί να χαμογελάσει, δεν μπορεί να ανοίξει μαγαζί”… Πέρα από αληθινή, η συγκεκριμένη παροιμία αποκαλύπτει και μία πικρή αλήθεια του κόσμου μας. Ποιος θα ήθελε να αγοράσει από κάποιον που είναι αγενής και χάνει τη ψυχραιμία του εύκολα; Είναι πολύ πιθανό, ότι οι αρκετοί από εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, θα σκέφτεστε πως η περιγραφή του αγενούς και ευέξαπτου πωλητή, συμβούλου, ιδιοκτήτη, ασφαλιστή, γιατρού, οδηγού, δικηγόρου, κ.ο.κ., δεν σας αφορά. Για να σιγουρευτείτε ρωτήστε μερικούς πελάτες ή συνεργάτες σας… Ο Andrew Carnegie, ένας από τους πέντε πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου τα τελευταία 200 χρόνια, γνώριζε πολύ καλά τον ανεκτίμητο ρόλο που παίζει το χαμόγελο στην επαγγελματική επιτυχία. Γι’ αυτό, ξεκίνησε ένα κυνήγι με στόχο την εύρεση του ανθρώπου εκείνου που θα είχε τη δυνατότητα να κουνήσει ακόμα και ένα βουνό με το χαμόγελό του. Έτσι, ανακάλυψε τον Charles Schwab ο οποίος κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα στελέχη μάρκετινγκ που ανέδειξαν οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Όλοι οι γκουρού του επιχειρηματικού εκείνης της εποχής συμφώνησαν, ότι ο Andrew κατάφερε να αποκτήσει την ανεκτίμητη περιουσία του χάρη σε δύο σημαντικά χαρακτηριστικά του Charles Schwab, το χαμόγελο και την πολύ ευγενική πειθώ του. Φυσικά, και ο ίδιος ο Charles Schwab κατάφερε να γίνει ένας πολύ επιτυχημένος δισεκατομμυριούχος… Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, έχουν καταδείξει τη σπουδαιότητά του. Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα πολύ γνωστά και κοινώς αποδεκτά αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών όπως επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, αύξηση της αισιοδοξίας, δημιουργία καλύτερης διάθεσης, συνεισφορά στην υπερπήδηση προσωπικών προβληματικών και δύσκολων καταστάσεων, κ.α. Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του. Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας η οικονομική κρίση, οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Ένας επιχειρηματίας ο οποίος κατέχει ένα καλό προϊόν και ένα υπέροχο και πλατύ χαμόγελο, αποτελεί έναν από τους δυσκολότερους ανταγωνιστές για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Το χαμόγελο είναι το πιο αποτελεσματικό επιχειρηματικό εργαλείο, αφού μπορούμε να πουλήσουμε σχεδόν τα πάντα με τη βοήθειά του. Πολλοί επιχειρηματίες σε εκπαιδευτικά σεμινάρια με ρωτούν την εξής ερώτηση: «Πως μπορούμε να χαμογελάμε με τέτοια κρίση γύρω μας και όταν μέσα μας αισθανόμαστε άσχημα;». Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη. Όλοι ξεχνάμε, ότι ένα χαμόγελο, ακόμα και όταν χαμογελάμε με πολύ δυσκολία, έχει αφενός τη δύναμη να απαλύνει την άσχημη διάθεσή μας, και αφετέρου μπορεί να ενεργοποίηση την πνευματική μας διαύγεια έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε πιο ομαλά στις καθημερινές επιχειρηματικές προκλήσεις.
Ας προσπαθήσουμε να χαμογελάμε πιο συχνά. Εάν δεν μπορούμε να χαμογελάμε μέσα από την καρδιά μας, τότε ας προσπαθήσουμε να χαμογελάμε λίγο. Ας ζήσουμε, ας ερωτευθούμε, ας δουλέψουμε, ας προσπαθήσουμε χαμογελώντας. Σύντομα, το χαμόγελο θα μας γίνει συνήθεια. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή καλύτερα «Χαμογελάστε, κάντε τους άλλους να ανησυχούν»… Από τον Δρ. Αζαρία Δεν θα ξεχάσω ένα περιστατικό που συνέβη σε έναν καλό μου φίλο πριν από αρκετά χρόνια σε ένα εστιατόριο της Γερμανίας κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου στο οποίο λάμβανε μέρος. Κάθισε σε ένα πολύ όμορφο τραπέζι, άνοιξε τον τιμοκατάλογο, έριξε μια γρήγορη ματιά στην πραγματικά πολύ μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων και αφού αποφάσισε για το πρώτο του πιάτο, έκανε τη χαρακτηριστική ελληνική χειρονομία σηκώνοντας το δεξί του χέρι στον αέρα, έχοντας τον δείκτη στραμένο προς τα πάνω, τον αντίχειρα να δείχνει ελαφρώς προς τα δεξιά και την υπόλοιπη παλάμη κλειστή, για να ειδοποιήσει το σερβιτόρο ότι είναι έτοιμος να παραγγείλει. Προς μεγάλη του έκπληξη, ο γερμανός σερβιτόρος που τον είδε, αντί να πάει στο τραπέζι του, πήγε με γρήγορο βήμα μέσα στην κουζίνα του εστιατορίου και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα του σέρβιρε δύο μπύρες της αρεσκείας του…Στην προσπάθειά του να εξηγήσει στο σερβιτόρο ότι δεν ήθελε να πιει αλλά να φάει, ο σερβιτόρος του απάντησε ότι στη Γερμανία όταν κάποιος πελάτης επιδεικνύει τον δείκτη και τον αντίχειρα σημαίνει ότι επιθυμεί να παραγγείλει δύο μπύρες..! Το περιστατικό αυτό, αποτελεί ένα από τα αναρίθμητα παραδείγματα των «παρεξηγήσεων» που μπορούν να δημιουργηθούν όταν προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με άτομα διαφορετικής κουλτούρας και γεωγραφικής προέλευσης, μέσω χειρονομιών και κινήσεων που στη δική μας κουλτούρα έχουν μια πολύ συγκεκριμένη σημασία, ενώ στην κουλτούρα του ανθρώπου που έχουμε απέναντί μας ερμηνεύονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Η κατανόηση των διαφορετικών ερμηνειών της μη λεκτικής επικοινωνίας και των χειρονομιών ανά τον κόσμο, αποτελεί πολύ σημαντικό και απαραίτητο γνωστικό εργαλείο για τους ανθρώπους πολλών επαγγελματικών κατηγοριών. Εξαγωγείς, πολιτικοί, διαπραγματευτές, διπλωμάτες, διερμηνείς, μεταφραστές, διαφημιστές, πωλητές, εμπορικοί αντιπρόσωποι και διοικητικά στελέχη, οριοθετούν ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικής ενασχόλησης το αποτέλεσμα της οποίας εξαρτάται, ως έναν πολύ μεγάλο βαθμό, από την κατοχή και τη σωστή διαχείριση της γνώσης των πολλών διαφορετικών ερμηνειών των χειρονομιών στις διάφορες χώρες και κουλτούρες. Από τότε που άρχισαν οι άνθρωποι να ταξιδεύουν και να συναλλάσονται σε όλα τα επίπεδα (εμπορικά, οικονομικά, πολιτικά, πνευματικά, πολιτιστικά), έχουν καταγραφεί πάρα πολλές περιπτώσεις όπου η έλλειψη γνώσης της διαφορετικής εννοιολογικής σημασίας των χειρονομιών σε άλλες κουλτούρες, οδήγησε όχι μόνο σε αποτυχημένα αποτελέσματα αλλά και σε μεγάλες παρεξηγήσεις και μπελάδες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η περίπτωση του Αμερικανού υπουργού Ναυτιλίας Absur Rob, η οποία εκτυλίχθηκε κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής συνεδρίας του κοινοβουλίου του Μπαγκλαντές τον Ιούλιο του 1996, σε μία προσπάθεια της Αμερικανικής κυβέρνησης να κλείσει μια ναυτική εμπορική συμφωνία με την αντίστοιχη χώρα. Τι συνέβει λοιπόν; Όλα τα μέλη της βουλής του Μπαγκλαντές, αντέδρασαν με θυμό και οργή σε μια χειρονομία του Αμερικανού υπουργού! “Αυτό που έγινε δεν αποτελεί προσβολή μόνο απέναντι στο κοινοβούλιο αλλά και απέναντι σε ολόκληρο το έθνος”, δήλωσε ο βουλευτής-αρχηγός του Εθνικιστικού Κόμματος του Μπαγκλαντές, Δρ. Badruddoz Chowdhury. Τι χειρονομία είχε κάνει ο Αμερικανός υπουργός Absur Rob και ξεσήκωσε τέτοιο κύμα οργής; Όταν οι διαπραγματεύσεις έφτασαν στο τέλος τους έχοντας θετική κατάληξη, ο Αμερικανός υπουργός γεμάτος χαρά στράφηκε προς το κοινοβούλιο κάνοντας το γνωστό σήμα με τον αντίχειρα στραμένο προς τα πάνω και την υπόλοιπη παλάμη κλειστή. Η συγκεκριμένη χειρονομία στην Αμερική, όπως και σε αρκετές Δυτικές χώρες, σημαίνει ότι όλα πήγαν καλά. Αντίθετα, στο Μπαγκλαντές αποτελεί μεγάλη προσβολή, ενώ σε άλλες Ισλαμικές χώρες ισοδυναμεί με την προσβλητική, κατά τους Έλληνες, χειρονομία όπου η παλάμη κοιτάει προς το πρόσωπο, ο μέσος δείχνει προς τα πάνω και τα υπόλοιπα δάχτυλα είναι σφιγμένα σε γροθιά…
Ηθικό Δίδαγμα: όταν έχετε κάποιον ξένο διαφορετικής κουλτούρας απέναντί σας, προσέξτε τι χειρονομίες θα κάνετε γιατί μπορεί να βρεθείτε σε…δύσκολη θέση! |
Χώρος Έκφρασης
Στο συγκεκριμένο blog θα βρείτε διάφορα άρθρα του Δρ. Αζαρία, καθώς και άλλων αξιόλογων ανθρώπων, πάνω σε διάφορα θέματα γύρω από την αυτοβελτίωση, την επικοινωνία, την εκπαίδευση, τις επιχειρήσεις αλλά και της γενικότερης επικαιρότητας. Αρχείο Άρθρων
July 2020
Κατηγορίες
All
|
- Home Page
- About
- Σύντομο CV / Short CV
- Δημοσιεύσεις / Papers
- Θεματολογία Σεμιναρίων / Seminars
- Business, Executive & Life Coaching
- Ανάλυση Προσωπικού Προφίλ
- Επόμενα Σεμινάρια / Upcoming
- Συνεντεύξεις με το Δρ. Αζαρία
- Εντυπώσεις για τον Δρ. Αζαρία
- Άρθρα / Articles
- Προτεινόμενα Βιβλία / Books to Read
- Προτεινόμενα Βίντεο / Videos to See
- ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙ.ΠΑ.Ε. - Παράρτημα Σερρών
- Ανακοινώσεις
- Επικοινωνία / Contact